اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

اسپیس ایکس اولین ماهواره‌ اینترنتی برای گوشی‌های عادی را پرتاب کرد + ویدئو

  • کد خبر: ۲۰۳۹۶۱
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
اسپیس ایکس اولین ماهواره‌ اینترنتی برای گوشی‌های عادی را پرتاب کرد + ویدئو
اسپیس‌ایکس ۲۱ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرد تا یک قدم به قابلیت اتصال مستقیم گوشی به ماهواره یا Direct-to-Cell (DTC) نزدیک شویم.

به گزارش شهرآرانیوز - براساس گزارش سایت Space، اسپیس‌ایکس ۲۱ ماهواره را روز سه‌شنبه (۱۲ دی‌ماه) در اولین مأموریت خود در سال ۲۰۲۴ پرتاب کرد. این پرتاب شامل شش ماهواره استارلینک با قابلیت اتصال مستقیم به ماهواره می‌شود. با این قابلیت اپراتور‌های شبکه تلفن همراه در سراسر جهان قادر خواهند بود تا دسترسی جهانی یکپارچه به ارسال پیامک، تماس و اینترنت را در هر نقطه، حتی مکان‌های دور از دسترس فراهم کنند.

قابلیت اتصال مستقیم گوشی به اینترنت ماهواره‌ای

قابلیت DTC به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون زیرساخت زمینی مستقیماً به ماهواره‌های استارلینک متصل شوند. با این قابلیت می‌توان در نقاط دورافتاده نیز تماس برقرار کرد، پیامک فرستاد و از اینترنت استفاده کرد.

پیش‌ازاین، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده (FCC) به اسپیس‌ایکس اجازه داده بود که یک پروژه آزمایشی برای سرویس خود انجام دهد. این پروژه استفاده از ماهواره‌ها برای دسترسی به اینترنت گوشی‌ها در سراسر ایالات‌متحده با استفاده از اپراتور T-Mobile را ممکن می‌کند.

FCC به اسپیس‌ایکس مجوز موقت آزمایشی به مدت ۱۸۰ روز داده است. این مجوز اولیه اسپیس‌ایکس را از انجام هر آزمایش دیگری، به‌جز بررسی عملکرد آنتن‌های ماهواره‌ای، محدود می‌کند.

اسپیس‌ایکس در ابتدا قصد داشت این مأموریت را در اواسط دسامبر به فضا پرتاب کند، اما با برخی مشکلات فنی مواجه شد که پرتاب را تا ابتدای سال ۲۰۲۴ به تأخیر انداخت. «ایلان ماسک» در ایکس گفت که ویژگی DTC قاعده بازی را تغییر می‌دهد و مشکل اینترنت مناطق دورافتاده را برطرف می‌کند. او همچنین گفت که ویژگی DTC با شبکه‌های اینترنت زمینی رقابت نخواهد کرد، زیرا تنها از سرعت ۷ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->